Co ci pomoze w zarzadzaniu klientami

Handlowiec to ma klawe życie. Niestety z bliska wszystko wygląda inaczej. Praca w handlu jest nieprzewidywalna. Jak narowista kobyłka. Pamiętać trzeba o wielu faktach i sprawach. Bez wcześniejszego przygotowania nie ma co marzyć o wynikach. Sprzedaż nie ruszy bez wcześniejszej analizy. Jeśli nie poznasz kontrahentów, nic nie zwojujesz. Jeśli pominiesz istotne rytuały, nie dojdzie do spotkań. Bez spotkań nie będzie ofert i finalizacji sprzedaży.

systemy finansowo księgoweSystemy finansowo księgowe - POLKAS & COMARCH - Systemy ERP


Kalendarz puchnie od zapisków, ale wszystko trzeba ręcznie przeanalizować. System firmowy jest ciut niedorosły do tak szerokiej i szczegółowej analizy.
Przeszukuję od pewnego czasu internet w poszukiwaniu programu, który pozwoli na kompleksową analizę, sprzedaży i klientów. Pozwoli też na powiązanie danych z zakresu sprzedaży, z jego dokumentacją, z profilami każdego z klientów. Pozwoliłoby, to na poznanie potrzeb, poparte oczywiście solidnym wywiadem. Łatwiej wtedy formułować propozycje ofertowe. CRM analityczny to program który pozwala usystematyzować wiedzą o swoich klientach i potrafi dopasować ofertę do ich potrzeb. Idealnie wpisuje się on w nowy pomysł, którego zarys przedstawiłem na ostatnim zarządzie. Dodatkowo chciałbym w firmie zorganizować call center. Nowa jednostka pomogłaby zorganizować wstępny przesiew wśród potencjalnych klientów.
Program pomógłby też w sprawozdawczości dla zarządu. Mój prezes to wymagająca jednostka. Wieloplanowe i wielopoziomowe zestawienia pomogłyby zaspokoić głód wiedzy w tej kwestii i skrócić czas podejmowania decyzji. Zaawansowany technologicznie crm może być swoistym centrum dowodzenia. Dać dostęp do przefiltrowanej informacji dla kadry kierowniczej i całej rzeszy uprawnionych pracowników. Solidne statystyki pozwolą na porównanie profili wszystkich klientów, pozwolą pogrupować ich co zapewni segmentację bazy danych i późniejszą jej obróbkę. Zarządzanie statusem klienta to kluczowa sprawa w planowaniu kampanii reklamowych mających na celu zdobycie nowych klientów, ale i odzyskanie utraconych.
W analitycznym crm-ie tkwi siła, której ujarzmienie może być kluczowe dla sukcesu każdego biznesu.